Dagje Parijs met Thijs 1 - Reisverslag uit Chevreuse, Frankrijk van Nanneke Marcus - WaarBenJij.nu Dagje Parijs met Thijs 1 - Reisverslag uit Chevreuse, Frankrijk van Nanneke Marcus - WaarBenJij.nu

Dagje Parijs met Thijs 1

Door: nannekemarcus

Blijf op de hoogte en volg Nanneke

29 Juli 2011 | Frankrijk, Chevreuse

Rond 11:00 uur vanochtend heeft Tiny Thijs en mij naar het RER station gebracht. Toen zijn we met de RER en de Metro naar Sacre-Coeur gegaan. Hier hebben we de trappen beklommen en de verkoper ontweken. Boven aan wat foto’s gemaakt van de Skyline van Parijs. Daarna doorgelopen naar Montmartre, de schilderswijk van Parijs. De vele souvenir winkeltjes leidde ons naar “het pleintje” met de kunstenaars. Vol bewondering zijn we hier dan ook langsgelopen! Daarna op het pleintje genoten van een veel te duur drankje..

Na nog een rondje gelopen te hebben, zijn we via de stijlen trappen van het Montmartre naar beneden gelopen. Uitgekomen op Boulevard de Clichy, zijn we richting de Moulin Rouge gelopen. Hier hebben we ook een paar grappige foto’s gemaakt. Je kon namelijk op een luchtplatvorm staan, waardoor je kleding ging waaien.
Daarna zijn we met de Metro naar de Champs-Elysees gegaan. Hier de hele Champs-Elysees afgelopen. Lekker langs de winkeltjes gelopen. Maar wat is die Champs-Elysees LANG!
In de avond hebben we bij de Notre Dame gegeten. We waren wel een beetje vroeg (half 7) voor de Franse tijden (half 8). Hier heeft Thijs een krab ontleed en ik een lekkere salade gegeten.
Later op de avond zijn we naar de RER gegaan en zo dus naar Chevreuse terug! Terug in Chevreuse, zijn we door het bos terug naar het kasteel gelopen. En het was DONKER, wat was ik bang..

XX

Nanneke

Opleiding: Hotel management Waar: ROC Zadkine college 2009 - 2013 Internship 2013: Broken Sound Club, Boca Raton, FL, USA 2014: Full time job hospitality March - April: Spanish lessons in Valencia, Spain

Actief sinds 28 Juni 2011