Bruiloft 13 augustus 2011 - Reisverslag uit Chevreuse, Frankrijk van Nanneke Marcus - WaarBenJij.nu Bruiloft 13 augustus 2011 - Reisverslag uit Chevreuse, Frankrijk van Nanneke Marcus - WaarBenJij.nu

Bruiloft 13 augustus 2011

Door: nannekemarcus

Blijf op de hoogte en volg Nanneke

14 Augustus 2011 | Frankrijk, Chevreuse

Gisteren was het dan zo ver: De bruiloft!
Deze werd helemaal door ons georganiseerd. Er waren de afgelopen dagen al veel voorbereidingen getroffen voor de bruiloft. Vooral in de keuken..
Ik stond samen met 1 ander en de kok in de keuken. We moesten alle borden opmaken en zorgen dat alles op tijd naar de gasten toe ging.

Voor bij de koffie heb ik amandel tuilles gemaakt! Dat zijn de bolle koekjes op de foto!

Verder kregen de gasten:
- Cocktail van vruchtensap en rum
- toast met kwakamole, kabeljauweitjes of Termana.

- "Soup de Champagne" bestaand uit Cointreau, limoen en Champagne. Zo lekker! haha
- bladerdeeg met pate (verzoek van de bruidegom)


Ze kregen het volgende menu:
1e gang: Pate de foie, toast en salade met champignons.
2e gang: St. Jacques met een croissantje
3e gang: Kalfsvlees, wortelpuree, venkel, peultjes, garnaaltjes en anijs/zoethout saus.
4e gang: Verschillende soorten kaas van de boerderij met gemengde salade.
5e gang: Bruidstaart: aardbeientaart met slagroom.

Die bruidstaart was "mijn ding". Die heb ik helemaal zelf gemaakt! Hij was rond de 1 meter lang. De eerste laag werd bestreken met siroop/likeur, daarna slagroom en partjes aardbeien. Dit 3 lagen lang. En daarna heel de taart bestreken met slagroom. En de uitgedachte decoratie kon natuurlijk niet ontbreken!

Op de foto's kan je de gerechten allemaal zien: ik zeg:" MOOI" .

Er waren rond de 40 gasten aanwezig op de bruiloft, maar de taart was voor meer dan 80 personen denk ik. Er staat dus nog lekker taart in de koeling!

Deze dag heb ik 13,5 uur gewerkt om alles rond te krijgen!

XX

  • 15 Augustus 2011 - 08:25

    Ineke Marcus:

    Wauw, Nanneke...
    Wij houden ons aanbevolen...Kerst of zo...
    De taart ziet er schitterend uit en de tafels trouwens ook. Leuk hoor!
    Dat zal een waar feest geweest zijn.

  • 15 Augustus 2011 - 08:47

    Nanneke Marcus:

    Dat is goed hoor Mam!

    Ja alleen de chocolade stokjes op de taart hoorden allemaal aan elkaar, maar er waren er niet genoeg.. Helaas ..


  • 15 Augustus 2011 - 16:16

    Frank Marcus:

    Je kunt samen met Thijs ook een eigen kasteel gaan exploiteren ;-)
    Ik kom wel helpen (met opeten).....;-)

  • 15 Augustus 2011 - 17:06

    Daan:

    ziet er goed uit nan ;) x

  • 16 Augustus 2011 - 11:34

    Marianne:

    Hoi Nanneke,
    Wat ziet het er allemaal lekker uit! Als ik ooooooooooooooiiiiiiiiiiiiiiitttttttt eens ga trouwen dan weet ik al een goede cateraar. Is zeker wel erg leuk om te doen ook. Ik heb tot nu toe wel al je verslagen gelezen (erg gezellig) maar dit was het wel even waard om te reageren.

    Groetjes Marianne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nanneke

Opleiding: Hotel management Waar: ROC Zadkine college 2009 - 2013 Internship 2013: Broken Sound Club, Boca Raton, FL, USA 2014: Full time job hospitality March - April: Spanish lessons in Valencia, Spain

Actief sinds 28 Juni 2011
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 28138

Voorgaande reizen:

09 Maart 2014 - 09 April 2014

Clases de español en Valencia

06 Januari 2013 - 02 Juni 2013

Broken Sound Country Club, Boca Raton, FL

30 Juni 2011 - 23 December 2011

oui oui Paris

Landen bezocht: